Általános szerződési feltételek
- Az Általános szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) alanyai
1.1. SZOLGÁLTATÓ
Cégnév: SPA Invest Zrt.
Székhelye: 5700 Gyula, Vár u. 1.
Szálláshely neve: Elizabeth Hotel****
Szálláshely címe: 5700 Gyula, Vár u. 1., továbbiakban Szolgáltató
Cégjegyzékszám: 04-10-001607
Adószám: 23052156-2-04
EU adószám: HU23052156
Bankszámlaszám (HUF): 10700165-69462492-51100005
IBAN: HU53 1070 0165 6946 2492 5110 0005
Bankszámlaszám (EUR): 10700165-69462492-50000005
IBAN: HU11 1070 0165 6946 2492 5000 0005
SWIFT: CIBHHUHB
NTAK regisztrációs szám: SZ19000841
1.2. MEGRENDELŐ (továbbiakban VENDÉG)
Az a személy, aki a megrendelés közvetlen leadása útján A Szálloda szolgáltatásait igénybe veszi. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak. (Továbbiakban Felek)
Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szállodának, a vele való együttműködés feltételeit a Szálloda és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szálloda nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- Az ÁSZF hatálya:
2.1.Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és azok szolgáltatásainak igénybevételét, a Szálloda és a Vendég közötti szerződéses jogviszony során érvényesülő szabályokra terjed ki.2.2.Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal. - A szerződéses jogviszony
3.1. A szerződéses jogviszony létrejötte és módosítása
3.1.1. A Vendég szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szálloda ajánlatot küld. Az ajánlat nem minősül foglalásnak, Feleknek egymással szemben követelésük nem lehet. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza Szálloda.
3.1.2. A szerződés a Vendég írásban leadott foglalásának a Szálloda általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött szerződésnek minősül, mely jelen ÁSZF rendelkezéseivel együtt kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szálloda általi szóbeli visszaigazolása nem hoz létre szerződéses jogviszonyt. Írásban leadott foglalásnak és visszaigazolásnak minősül az elektronikus levélben történt kommunikáció is.
3.1.3. A szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás – ennek hiányában a Vendég által megküldött és a Szálloda által legalább elektronikus úton visszaigazolt módosítási igény – szükséges.
Szállodánk lehetőséget biztosít az előre lefoglalt időszak egyszeri módosítására. Az esetleges második változtatás során 10.000 Ft díjat számolunk fel. Egy adott foglalást háromszor módosítani nem áll módunkban.
3.1.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére, amennyiben Felek ettől eltérően nem állapodnak meg. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
3.1.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
3.2. A szerződéses jogviszony Szálloda általi felmondása
3.2.1. A Szálloda jogosult a szolgáltatásaira vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát vagy a szálloda más területeit,
- nem tartja be Szálloda biztonsági előírásait, rendjét, vagy egyéb módon vét a Házirend ellen.
- a Vendég a Szálloda alkalmazottaival, vagy más Vendéggel kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
- a Vendég fertőző betegségben szenved, mely esetben Vendég a Szálloda felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles Szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően jár el.
- a Vendég nem teljesíti a szerződésben meghatározott foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
3.2.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
- A Szálloda által nyújtott szolgáltatások:
4.1. Szállásszolgáltatás
A szobák alapfelszereltsége: LED TV, széf, telefon, minibár, hajszárító, törölköző, fürdőköpeny, WIFI kapcsolat, fűtés/hűtés. Minden szoba nemdohányzó.
Szállodai elhelyezések típusa:
Classic szoba (4 db pótágyazható)
Standard szoba
Deluxe szoba (7 db pótágyazható)
Erkélyes deluxe szoba
Junior lakosztály (4 db pótágyazható)
Gyermekek kiságyon, illetve pótágyon történő elhelyezése két teljes árat fizető felnőtt esetén pótágyazható szobáink egyikében megoldott.
4.2. Vendéglátás
4.2.1. A szállodai alapszolgáltatás része a büféreggeli, svédasztalos vacsora. Egyéb étkezés és italfogyasztás felár ellenében igényelhető. Félpanziós ellátásunkat szállóvendégeink létszámától függően büfévacsora vagy szűkített étlapról történő választással, 4-fogásos menü keretén belül biztosítjuk a megadott nyitvatartási időben. A reggelit 7:00 – 10:00 óráig, az ebédet 12:00-15:00 óráig, a vacsorát 18:00 – 21:00 óra között szolgáljuk fel Almásy Éttermünkben.
4.2.2. Svédasztalos étkezés esetén az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
4.2.3. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség
4.3. Wellness szolgáltatás
4.3.1. A fürdőszolgáltatások a SPA Invest Zrt. házirendjének betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.
4.3.2. Wellness kezelések és rekreációs kezelések igénybevételére előzetes bejelentkezés szükséges. A lefoglalt szolgáltatások lemondására 12 órával az igénybevétel előtt van lehetőség, ezt követően a Szálloda lemondási díjat számíthat fel.
4.3.3. Wellness részlegünkben lévő szolgáltatásaink nem akadálymentesítettek a kerekesszékes Vendégeink részére.
4.3.4. A wellness szolgáltatások az aktuális kormányrendeleteknek megfelelően vehetők igénybe.
4.3.5. A wellness részlegen található fitness terem gépei ingyenesen, saját felelősségre használhatók. A Szálloda felhívja a figyelmet a rendeltetésszerű használatra, és az állagmegóvásra. Amennyiben az itt található eszközöket a Vendégnek felróhatóan kár éri, a Vendég azért kártérítési felelősséggel tartozik.
- Árak
5.1. A Szálloda alap szobaára a szállodai recepción kerül kifüggesztésre, illetve a szálloda honlapján az Árak menüpont alatt található.
5.2. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (pl. étterem, wellness) állnak rendelkezésre.
5.3. A Szálloda a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
5.4. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szálloda a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja Vendégre. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. ÁFA tartalom: Szállás 5%, ellátás 5%, egyéb szolgáltatás 27% ÁFA tartalmú. A helyben készült italok ÁFA tartalma 5%, minden további ital 27% ÁFA-t tartalmaz. A szálloda étlapján és itallapjain szereplő étel és italárak 10% szervízdíjat tartalmaznak. A svédasztalos reggeli és svédasztalos vacsora árak 10% szervízdíjat tartalmaznak.
5.5. Az idegenforgalmi adó alanya a Vendég, melynek összegét a Szálloda saját díján felül érvényesíti. Megadott áraink az idegenforgalmi adót nem tartalmazzák, melynek díja 18 év fölötti vendégeink részére helyi rendeletnek megfelelően 550 Ft/fő/éj. Az idegenforgalmi adó a helyszínen készpénzzel vagy bankkártyával fizetendő. SZÉP kártyát az IFA fizetésére vonatkozóan nem áll módunkban elfogadni
5.6. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok Szálloda weboldalán kerülnek meghirdetésre.
5.7. Kisállat (kutya, macska)
A szálloda kijelölt szobáiba kistestű háziállat (max. 8 kg testsúlyig) a Vendég felügyeletével, térítés ellenében bevihető. A közös helyiségeket a többi szállóvendég nyugalmát nem zavarva, kizárólag a szállodai szoba megközelítéséhez használhatják, de egyéb helyiségeit, úm. étterem, wellness teljes területe, fitneszterem nem látogathatják. A Vendég teljeskörűen felelős a behozott állat által esetlegesen okozott károkért. A szálloda vezetősége fenntartja a jogot, hogy ha úgy ítéli meg, hogy a behozott kisállat zavarja a szálloda rendeltetésszerű üzemeltetését vagy a többi szállóvendég nyugalmát, akkor megtagadhatja a kisállat további, szállodában történő elhelyezését.
Fogyatékkal élő személyek esetében, az Országos Képzési Jegyzékben szereplő habilitációs kutyakiképző szakképesítéssel rendelkező segítő kutyákat díjmentesen fogadunk.
5.8. Parkolás
Szállodánkban, térítés ellenében lehetősége van kamerával őrzött, zárt parkolónk igénybevételére, mely a hotel bejáratától 100 méterre található.
Az elektromos kapu nyitásához távirányítót adunk Önnek, melyet magánál tartva, tetszőleges alkalommal használhat ki- és beparkoláshoz. A parkoló kapunyitójának távirányítóját parkolási szabályzatunk megismerése, illetve a távirányító átvételét igazoló nyomtatvány aláírását követően recepciós kollégánk bocsát rendelkezésükre.
5.8.1. Parkolót kizárólag rendeltetésének megfelelően szabad használni. A járművet lezárt állapotban (ablakokat is felhúzva) kell a parkolóban hagyni úgy, hogy az utas, illetve a csomagtér kívülről látható részeiben ne maradjon értéktárgy.
5.8.2. A Szálloda nem vállal felelősséget a járművek és/vagy utasaik sérelmére a Parkoló területén elkövetett, harmadik személyek által okozott károkért.
5.8.3. A Szálloda a vendégek viselkedésére nem tud befolyást gyakorolni. A Szálloda nem felelős harmadik személy magatartásáért, különösen az általa okozott sérülésekért, vandalizmusért, lopásért, betörésért, függetlenül attól, hogy a harmadik fél jogosan vagy jogosulatlanul tartózkodik a Parkolóban. Lopásból, gépkocsi feltörésből, harmadik személy egyéb erőszakos cselekményéből eredő esetleges károkat a területileg illetékes rendőrkapitányságnak kell bejelenteni.
5.8.4. A Parkolót mindenki saját kockázatára és felelősségére használhatja. A Parkolóban elhelyezett gépjárművekért, benne hagyott tárgyakért a Szálloda semmiféle felelősséget nem vállal.
5.8.5. A parkolást igénybe vevő köteles az általa más járműben vagy a parkolástechnikai berendezésekben okozott kárt megtéríteni. Az ilyen jellegű eseteket azonnal jelenteni kell a Szállodának.
- Fizetési feltételek
6.1. A Szálloda a fizetési feltételeket a foglalás írásos visszaigazolásában közli a Vendéggel. A foglalás garantálásaként előleg és/vagy hitelkártya garancia szükséges. Az előleg határidőben történő befizetésének elmaradása esetén a szobafoglalást a Szálloda egyoldalúan törölheti, az ezáltal okozott károkért történő helytállását a Szálloda kizárja.
6.2. Elfogadott fizetőeszközök: készpénz, átutalás, bankkártya, Széchenyi Pihenő Kártya.
Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Vendéget, illetve annak SZÉP- kártyáját/hitelkártyáját terheli.
6.3. Ajándékutalvány:
A Szálloda különböző típusú ajándékutalványokat értékesít, melyek tartalmazzák a felhasználás feltételeit. Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szabad kapacitások függvényében használható fel. Az ajándékutalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az ajándékutalvány érvényességét elveszíti. Szálloda csak saját nyilvántartásában szereplő ajándékutalványokat köteles elfogadni.
6.4. A szállodai tartózkodás ellenértékét Vendég legkésőbb a Szállodából való végleges távozás előtt köteles a visszaigazolásban meghatározott módon kiegyenlíteni. A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén Szálloda jogosult a Vendég Szállodába bevitt dolgait visszatartani, azokon zálogjog illeti meg.
Fizetés nélküli távozás esetén Szálloda a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését és az annak érvényesítésével járó többletköltségeket a Vendéggel szemben. Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj (pl. minibár fogyasztás) összegét Szálloda a Vendég bankkártyájára terheli.
6.5. Elfogadott fizetési eszközök, kedvezménykártyák: készpénz (Forint, Euró), Bankkártya (EC/MC, VI) SZÉP-kártya (OTP, MBH, K&H)
6.5.1. SZÉP Kártyás fizetés:
- Fontos, hogy az első használat előtt aktiválják kártyájukat – ez történhet telefonon és interneten is. A kártya telefonos ügyintézés esetén általában 1 órán belül lesz aktív.
- A szolgáltatásokat Ön és közeli hozzátartozói (+élettárs) vehetik igénybe.
- Fizetés esetén tudnia kell, számláján mekkora összeg áll rendelkezésre, melyet saját oldalára belépve ellenőrizhet.
- A szálláshelyen a szállás-szolgáltatással együttesen fizethető bármely szolgáltatás (pl.: félpanziós ellátás, italfogyasztás) SZÉP Kártyával.
- SZÉP Kártyájával foglalót is fizethet. A foglaló SZÉP kártyával történő fizetésekor a későbbi lemondás esetén a befizetett összeg készpénzre nem váltható át, ennek értelmében nem áll módunkban visszautalni. A már befizetett összeg természetesen később felhasználható.
- K&H SZÉP kártyás online fizetés esetén a kiválasztott szolgáltatás megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet K&H SZÉP kártyájával. Csak annyi a dolga, hogy a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, kártyabirtokos jelszavát, továbbá a kártya lejárati dátumát és ellenőrző számát megadja. A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
- Idegenforgalmi Adó (IFA) nem fizethető SZÉP Kártyával.
- Az MBH Szép Kártyához egyedi PIN kód nem tartozik. PIN kód kérése esetén az alábbi kódot kell beütni: 1111.
- A SZÉP kártyával történő fizetések esetén a visszaélések elkerülésének érdekében fontos, hogy kollégáink ellenőrizni tudják személyazonosságát, és ellenőrzik a bizonylaton, hogy a fizetési tranzakció sikeres volt-e.
- Az adott évben juttatott összeg a következő évet követő év május 31-ig használható fel.
Euróval történő készpénzes fizetés esetén pontos összeg kiegyenlítését kérjük, szállodánk 5 és 10 Euro összegektől tudja vállalja a visszajáró kifizetését.
Szerződéses partnereink a fizetés átutalásos formáját is választhatják.
6.6 Amennyiben Vendég a fentiek mellett bármilyen kedvezménykártyával rendelkezik, azt előre kell jelezni, utólagosan kedvezményeket Szállodának nem áll módjában jóváírni.
Szállodában valuta pénzváltásra nincs lehetőség, a recepciós kollegák készséggel adnak információt pénzváltási lehetőségekről a közelben.
- Lemondási feltételek
7.1. A lemondási feltételeket a foglalás visszaigazolása rögzíti.
7.2. Ha Vendég a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 20:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre írásban későbbi érkezését, a Szálloda a foglalást lemondottnak tekinti, és a visszaigazolásban szereplő lemondási feltételeknek megfelelően jár el.
7.3. A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
7.4. A Szálloda a speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
7.5. A Vendég / Szerződő Fél elállására a hatályos Kormányrendelet (45/2014. (II.26)) szabályai alkalmazandók. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy az elállási jogát szolgáltatás igénybevételét követően akkor sem gyakorolhatja, ha az arra nyitva álló, és a fenn hivatkozott kormányrendelet 20.§ (2) bekezdésének b) pontjában meghatározott határidő még nem telt el.
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8.1 Bejelentkezés-kijelentkezés
8.1.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján legkorábban 14:00 órától foglalhatja el, ettől korábbi érkezés előzetes egyeztetés alapján lehetséges. A szoba 14:00 óránál korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani.
8.1.2. 2021. szeptember 1-jétől Magyarországon minden vendég törvényben meghatározott személyes adatát a szálláshely-szolgáltató érkeztetéskor, okmányolvasón rögzíteni köteles, ezért csak fényképes igazolvány birtokában lehet bejelentkezni.
A Szálloda tájékoztatja a Vendéget, hogy a jogszabályi előírások teljesíthetetlensége (igazolvány hiánya) a szolgáltatás igénybevételének meghiúsulását eredményezi, mely esetben a visszaigazolásban szereplő lemondási feltételek érvényesek, és a Vendéget emiatt ért hátrányokért, károkért a Szálloda semmilyen felelősséget nem vállal.
8.1.3. A Vendég szobakulcsként kártyát kap, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a vendég személyazonosságának igazolását jelenti. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező.
8.1.4. A szobakulcs átvételével egyidejűleg Vendég elfogadja Szálloda Házirendjét. A kártya elvesztéséből adódó károkért Szálloda nem vállal felelősséget. A szállodai zárak a nyitáshoz használt kártyá(k) adatait rögzítik, melyek közül az utolsó 1000 adat szükség szerint kiolvasható.
8.1.5. A Recepció nyitvatartása: 00.00-24.00
8.1.6. A Vendég az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni a szobát poggyászával, bevitt dolgaival együtt, és a bejelentkezéskor kapott kulcskártyát a recepción leadni. A szoba későbbi elhagyása esetén Szálloda jogosult felárat felszámítani. Amennyiben a távozás napján 16.00 óráig a szobát nem hagyják el, úgy egy teljes éjszaka szállásdíja kerül kiszámlázásra.
8.1.7. Késői elutazás lehetőségét a szálloda foglaltságának függvényében térítés ellenében tudja biztosítani. Kései check out 12.00 óráig: 6.000 Ft / szoba, kései check out 15.00 óráig: 18.000 Ft / szoba. Késői elutazás esetén a felszámított díj tartalmazza a szoba használaton felül a wellness részleg használatát is. A hosszabbítás az utazás napján 15:00 óráig vehető igénybe. 15.00 óra után a teljes szobaár kerül felszámításra. Csomagszobát díjmentesen biztosítunk minden Vendégünk számára.
8.1.8. A távozás napján térítés ellenében van lehetőség a tartózkodás meghosszabbítására, amennyiben aznap nem érkezik vendég a szobába. A hosszabbítás mindenkori érvényes áráról a recepción kérhető tájékoztatás. A hosszabbításhoz előzetes egyeztetés szükséges.
A Szálloda kéri Vendéget, hogy a szobából való távozás előtt győződjön meg arról, hogy értékei, személyes dolgai ne maradjanak a szobában, valamint a mágneskártyát szíveskedjen a fali tartóból kihúzni, áramtalanítva ezzel a szobát.
8.1.9. A szobai minibárból való fogyasztást kijelentkezéskor a recepción kell jelezni, a fogyasztást minden esetben fizetni kell. A helyszínen nem jelzett és ki nem egyenlített fogyasztás ellenértékével a Szálloda a Vendég bankkártyáján utólagosan megterhelheti, ennek hiányában átutalásos számla kiállítása mellett igényt tarthat az ellenérték haladéktalan megfizetésére.
8.1.10. A távozás napján, a kijelentkezést követően a wellness részleg térítés ellenében használható. Ez idő alatt Szálloda kérésre csomagszobát és wellness öltözőt biztosít (szabad férőhelyek függvényében). A szobában elhelyezett fürdőköpeny és törülköző is használható, melyet ép állapotban kell a Szálloda elhagyásakor a wellness recepción leadni.
8.2. A Szállodai tartózkodás általános szabályai, házirend.
A bejelentkezéssel egyidejűleg a Vendég elfogadja Szálloda Általános Szerződési Feltételeit, valamint a Szálloda házirendjét, valamint az egyes területi házirendeket is (wellness). Az ÁSZF-et már ezt megelőzően is elfogadottnak kell tekinteni, ha annak elfogadását a Vendég a Szálloda honlapján vagy a foglalás elektronikus úton történő indításakor, illetve Közvetítő igénybevétele esetén a Közvetítő által részére megküldött dokumentumok, hivatkozások megismerése útján elfogadta. A Vendég köteles betartani a Házirendet, illetve az egyes szolgáltatási területek speciális házirendjét. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szállodai szobák információs anyagain, illetve Szálloda weboldalán (www.elizabeth-hotel.hu). Emellett a Szálloda recepciója minden nap 24 órán keresztül áll Vendég rendelkezésére.
8.3. WIFI-szolgáltatás
A közösségi helyiségekben és a szobákban Wifi internet áll rendelkezésre, díjmentesen. Az eléréshez tartozó felhasználónevet és jelszót a kulcskártyatartó hátoldalán olvashatják.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét Szálloda nem garantálja. A WIFI használata során vagy következtében Vendég készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért Szálloda nem vállal felelősséget. A szolgáltatást Vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
8.4. Telefon
– A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét Szálloda a szolgáltató telefontársaság díjai alapján Szálloda szolgáltatói felárral automatikusan terheli Vendég szobaszámlájára.
– A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása. A szállodán belüli hívások díjmentesek.
- A Felek jogai és kötelezettségei
9.1. A Vendég jogai
A szerződés értelmében Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá. A Vendég a Szálloda által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. Szálloda ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
9.2. Vendég kötelezettségei
A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon Szállodában. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be Szálloda vendéglátó egységeibe és közösségi tereibe. A Vendég a szállodába gyúlékony eszközt nem vihet be és a belső helyiségekben, valamint az erkélyen és a nem kijelölt helyeken nem dohányozhat.
9.3. A Szálloda jogai
Amennyiben Vendég az igénybe vett, vagy a szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, Szálloda követelései biztosítására zálogjogot alapít Vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket Szállodába magával vitt.
A Szálloda vendégszobáiban és belső területein a dohányzás minden esetben TILOS! A szobákban történő dohányzás extra takarításai költséget von maga után, mely a távozáskor recepciónkon fizetendő! (10.000 Ft/éj) Kérjük, használják a kijelölt dohányzó helyet.
9.4. A Szálloda kötelezettsége
A Szálloda köteles: a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni. Továbbá köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
- Kártérítési szabályok
10.1. A Szálloda kártérítési felelőssége
– A Szálloda felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szállodának, vagy alkalmazottainak felróhatóan következik be, és nem vezethető vissza nem rendeltetésszerű használatra, a Házirendek és egyéb elvárható szabályok nem betartására. A Szálloda rendelkezik felelősségbiztosítással.
– A Szálloda felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szálloda alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat Vendég maga okozta.
– Rekreációs szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szállodát az olyan egészségügyi állapotáról, amely a kezelés igénybevételét befolyásolhatja, ennek elmulasztásából adódó bármilyen károkozás felelőssége a Szálloda részéről kizárt.
– A Szálloda kijelölhet olyan helyeket Szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért Szálloda felelősséget nem vállal.
– A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell Szálloda felé, és minden szükséges adatot Szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
– Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szálloda csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.
– A Szálloda közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett pénzt, értéktárgyakat is) a Szálloda nem vállal felelősséget. A Vendégek értékeiket a szobában elhelyezett széfben legyenek kedvesek elhelyezni, illetve nagyobb érték elhelyezésére a Szálloda recepcióján található́ központi széf áll ingyenesen Vendég rendelkezésére.
– Szálloda parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szálloda nem vállal felelősséget. A parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szálloda kivizsgálja, és azokat megtéríti amennyiben a kár neki felróhatóan következett be.
– A Vendég a Szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelően használhatja, illetve veheti igénybe. A nem rendeltetésszerű, illetve nem a Vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét Szálloda kizárja.
– A Vendég a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus Szálloda részéről, az nem része Szálloda szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért Szálloda nem vállal felelősséget.
10.2. A Vendég által saját magának vagy másoknak okozott károk miatt a Szálloda nem vállal felelősséget. A szándékos vagy gondatlan károkozás miatt keletkezett károkat a kárt okozó Vendég a károsultnak – ide értve a Szállodát is – a Ptk. általános szabályai szerint köteles megtéríteni.
- Vegyes rendelkezések
11.1. Elektronikus térfigyelő rendszer
– A Szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a Szálloda működteti. A megfigyelések és a képfelvételek rögzítésének a célja Szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi épségének, valamit Szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá Szálloda által használt vagyontárgyak védelme.
– A Vendég a Szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulását adja a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismeri, hogy az Adatkezelési szabályzatban foglaltak tudomásul vette.
11.2. A Vendég betegsége, halála
– Amennyiben a Vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szálloda orvosi segítséget ajánl fel. A Vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a Szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget Szálloda kizárja.
– Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik vagy elhalálozik, abban az esetén a Szolgáltató költségkompenzációra nem tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről. A Vendég illetve a Vendég hozzátartozója az addig igénybe vett szolgáltatások ellenértékét köteles megtéríteni.
11.3. Talált tárgyak
A Szálloda területén talált tárgyakat Szálloda saját nyilvántartásában rögzíti. A szállodai szobában talált tárgyakról diszkréciós okokból a Szálloda nem értesíti automatikusan a vélelmezett tulajdonost. A Vendég által talált tárgy(ak)at a szállodai recepción kérjük leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket Szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat Szálloda 3 hónapig őrzi.
Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat. A postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség előzetes megfizetését követően) postai úton Szálloda visszajuttatja tulajdonosának.
11.4. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem
A Szálloda tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szálloda az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.elizabeth-hotel.hu weboldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.
Szálloda szolgáltatási tevékenysége felett Gyula város jegyzője ill. a Békés Vármegyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.
11.5. Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett Felek nem bírnak ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmenti a szerződésből eredő kötelességei teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. Felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
11.6. Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
Szálloda és Vendég közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
Foglaljon Szállodánkban néhány kattintással!
Kalkuláljon aktuális áraink és foglaltságunk alapján, majd foglaljon könnyen és egyszerűen szállást az Elizabeth Hotel Superiorban, Gyulán. Amennyiben kérdése van a foglalással kapcsolatban, lépjen kapcsolatba velünk.